Microsoft pregătește un smartphone Windows sub propriul brand încadrat în segmentul premium al pieței, prototipul fiind deja funcțional și în curs de testare, potrivit unor surse din companie citate de wpcentral.com, care întăresc zvonurile vehiculate anterior în presa chineză.
Telefonul Microsoft se diferențiază de celelalte modele cu sistem de operare Windows prezente pe piață, fiind un produs unic, a afirmat o sursă din companie, care nu a furnizat și informații despre dotările smartphone-ului, prețuri sau data preconizată pentru lansare.
Persoana citată a precizat însă că telefonul există deja ca prototip și este în curs de testare.
China Times a scris luni, fără să precizeze sursele informației, că Microsoft lucrează la un telefon Windows.
Microsoft a prezentat în primăvară tableta Surface, demonstrând că are resursele necesare pentru a crea un produs hardware propriu complet nou, în spatele ușilor închise. Compania a evitat scurgerea de informații în presă până la scurt timp înainte de dezvăluirea tabletei. Surface va fi disponibilă după lansarea Windows 8, programată pentru 26 octombrie.
Windows Phone 8 a fost adoptat de Nokia, principalul partener hardware al Microsoft, dar și de Samsung și HTC, care au prezentat propriile modele concurente. Telefoanele Windows Phone 8 vor fi disponibile undeva în luna noiembrie, după lansarea sistemului de operare.
Compania din Redmond ar putea opta pentru vânzarea produselor hardware proprii prin magazinul Microsoft Store, pentru a nu deranja partenerii hardware, care depind în mare măsură de vânzările prin operatorii telecom, la prețuri subvenționate odată cu semnarea unui abonament pe o perioadă mai îndelungată, de obicei pe doi ani.
Pe lângă protejarea relației cu partenerii, Microsoft ar putea astfel să evite „denaturarea” experienței de utilizare Windows prin personalizări sau modificări adăugate de companiile producătoare sau de operatorii telecom.
Totodată, pregătirea propriului smartphone ar putea reprezenta un „plan B” al Microsoft pentru promovarea Windows Phone 8, în cazul în care modelele Nokia nu ar prinde la public.
O altă posibilitate vehiculată în presa de specialitate ar fi o presupusă stare de nemulțumire în conducerea Microsoft privind strategia de marketing a Nokia, care s-ar concentra prea mult pe brandul Lumia și prea puțin pe Windows. Această variantă pare a fi întărită de participarea Microsoft la evenimentul recent organizat la New York de grupul taiwanez HTC, care a prezentat propriile modele Windows Phone 8, poziționate în concurență cu cele ale Nokia.